تفکرات سه بعدی

بریده هایی از درگیری های ذهنی خودم با خودم و جامعه + علایق + بقیه این چیزا

تفکرات سه بعدی

بریده هایی از درگیری های ذهنی خودم با خودم و جامعه + علایق + بقیه این چیزا

نام این کتاب چیست؟

شما در درک اختیاراتتون دچار سو تفاهم شده اید آقای "اندرسن". شما گمان می کنید که در این شرکت موردی استثنایی هستید و قوانین در مورد شما صدق نمی کند.

-----------------------------------------------------------------------

محمدبن جریر طبری که در اواخر قرن سوم هجری تفسیری بر قرآن نوشته است بدون مناسبت در ذیل آیه ٢٣ سوره بقره، راجع به تولد او (حضرت محمد) مطلبی می نویسد که نمودار انحراف از جاده واقع بینی و رغبت مهارنشدنی اسلافمع سلف، گذشتگان) است به ساختن افسانه های عامیانه؛ و نقل آن به ما نشان می دهد که حتی مورخ نیز نمی تواند مورخ بماند و دستخوش پندارها و اساطیر نشود .

 

آیه ٢٣ سوره بقره چنین است:

وَاِن کُنتُم فی رَیب ممّا نَزّلنا عَلی عَبدِنا فَتُوا بِسورَة مِن مِثِله وَادعوَ اشُهَداکُم مِن دوُن الله اِن کُنتُم صادِقینَ

معنی آن واضح است: اگر در باب قرآن که به بنده خود فرستاده ایم شک دارید یک سوره مثل آن بیاورید.

 

محمد بن جریر طبری در ذیل این آیه می نویسد:

" قبل از بعثت در مکه آوازه ای در افتاد که پیامبری ظهور خواهد کرد به نام محمد که شرق و غرب جهان به فرمان او در آید. بدان روزگار در مکه چهل زن در مکه بار داشتند و هر یک از آنها می زایید اسم پسر خود را محمد می گذاشت تا مگر او همان پیغمبر موعود باشد. "

سخافت (کم عقلی و سبک مغزی) این گفتار آشکارتر از آن است که در مورد آن چیزی گفته آید. نه آوازه ای در مکه بوده و نه کمترین اثری از رسالت مردی به نام محمد ، و حتی ابوطالب هم که حامی و ولی او بود از این آوازه ها و نشانه ها بی خبر بود، از همین روی اسلام نیاورده از دنیا رفت. خود حضرت نیز تا قبل از بعثت از رسالت خود اطلاعی نداشت. کدام آمار در مکه وجود داشته است که نشان دهد در سال 570 میلادی فقط چهل و نه زن و نه بیشتر آبستن بوده و همه آن ها هم بدون استثنا پسر زائیده اند و نام همه آن ها محمد بوده است و حضرت محمد در دوران کدکی چهل محمد هم سن و سال داشته است.

علی دشتی

 

نظرات 2 + ارسال نظر
صنم جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:12 ق.ظ http://freelife.blogsky.com

خدا انشااله به شما توفیق عطا کند....... ولی شرمنده ما تو این خطا نیستیمو سر در نمی آریم....

علی پنج‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:26 ب.ظ

ماتریس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد